The Wendish Research Exchange
Not logged in [Login ]
Go To Bottom

Printable Version  
Author: Subject: 134.515 Kilian to Teinert [CHI, Repp Collection] 30 Jan 1875
mersiowsky
Super Administrator
*********




Posts: 2215
Registered: 2-13-2011
Member Is Offline


[*] posted on 8-20-2015 at 10:09 PM
134.515 Kilian to Teinert [CHI, Repp Collection] 30 Jan 1875


Serbin, 30th January, 1875
To Carl Teinert, Serbin

Dear Old Friend!

I am sending you No. 2 of the Lutheraner and No. 3 of the Lutherische Zeitschrift by Brobst, and a letter by Pastor Braun of Houston. Please send these items back to me within 2 weeks.

I need to be very cautious now and feel it would be good to stay away from one another for a bit longer. But I think our hearts are reunited. Old love does not rust. Now we enter a new period, and the old must be forgotten.

It appears that we in the Lutheran Church of America enter a period of huge struggles [the actual translation would be year of war]. I will fight on your side and you will fight on mine.

I am in the Lord,
Your Pastor Johann Kilian

[Ed Bernthal]



Serbin, 30ster Januar 1875
An Carl Teinert, Serbin

Lieber alter Freund!

Sie empfangen hiermit Nr. 2 “Lutheraner“ , Nr. 3 „Lutherische Zeitschrift“von Brobst und einen Brief vom Pastor Braun aus Houston. Geben Sie mir diese Sachen in 14 Tagen zurück.

Ich muss jetzt sehr vorsichtig sein und halte für gut, dass wir beide uns noch eine Weile meiden. Unsere Herzen sind aber, denke ich, wieder einig. Alte Liebe rostet nicht. Nun gehen wir in ein neues ein, das alte soll vergessen sein.

Wir bekommen allem Anschein nach in der lutherischen Kirche.Amerika’s ein Jahr des Kampfes. Ich werde an Ihrer Seite kämpfen und Sie an meiner.

Ich bin im Herrn,
Ihr Pastor Johann Kilian

[Ed Bernthal]

Repp, 017a.15.jpg - 168kB
View user's profile View All Posts By User

  Go To Top

Powered by XMB 1.9.12
XMB Forum Software © 2001-2021 The XMB Group