The Wendish Research Exchange
Not logged in [Login ]
Go To Bottom

Printable Version  
Author: Subject: 137.454 Kilian to Frey [TWHS, Blasig Collection] 15 Oct 1877
mersiowsky
Super Administrator
*********




Posts: 2215
Registered: 2-13-2011
Member Is Offline


[*] posted on 8-28-2015 at 07:52 PM
137.454 Kilian to Frey [TWHS, Blasig Collection] 15 Oct 1877


Serbin, Lee Co. Texas 15 October 1877
The Rev. August Emil Frey, Brooklyn, N. Y.

Dear Pastor!

Enclosed you will receive 50 cents for the “Christian Peoples’” calendar for the year 1878 which was sent to me and for “A Map of Missions” which you kindly had sent to me.

The “Christian Peoples’ Calendar” would have had my approval if it had not had so many printing errors. On page 112 it states, “And that is the spirit of contradiction.” That is a misquote of the Biblical text. The editorial staff must publically explain themselves for it. For my part I will not promote the calendar solely for this error.

For certain reasons I would like it if you would kindly note the price of “Water’s Orchestrion Chime Organ” and Water’s Souvenir and Bondois Organ.

With that I remain in the Lord.

Sincerely,
Johann Kilian, P.

[GRN]



Serbin, Lee Co. Texas am 15ten October 1877
Rev. August Emil Frey, Brooklyn, N. Y.

Hochehrwürdiger Herr Pastor!

Anbei erhalten Sie 50 Cts für das mir zugesandte Exemplar des "Christlichen Volks" Kalenders auf das Jahr 1878 und für "Eine Weltkarte der Mission," welche Sie mir gütigst zukommen lassen werden.

Der "Christliche Volks Kalender" hätte meinen Beifall, wenn nicht ein sehr böser Druckfehler darin wäre. Da steht S. 112: "Und das ist der Geist des Widerspruchs." Das ist eine Fälschung des biblischen Textes. Darüber wird die Redaction des Kalenders sich öffentlich erklären müssen. Ich für meinen Theil werde bloß um dieses Fehlers willen der Kalender nicht verbreiten.

Aus gewissen Gründen wünsche ich noch, daß Sie mir den Preis von “Water's Orchestrion Chime Orgel" und von Water's Souvenir und Bondois Orgel gefälligst bemerken mögen.

Damit verbleibe ich im Herrn
Ev. Hochehrwürden ergebener
Johann Kilian, P.

[GRN]

137.454 Kilian to Frey.60.jpg - 113kB
View user's profile View All Posts By User

  Go To Top

Powered by XMB 1.9.12
XMB Forum Software © 2001-2021 The XMB Group